COACHING VANUIT PGB

Hoe pak ik een opdracht op school aan, welke handelingen zijn nodig, hoe kan ik iets in stappen ordenen, en wat doe ik als het me allemaal even teveel wordt?
Wanneer je kind een uitdaging heeft in zijn ontwikkeling- of gedrag, dan brengt school en het dagelijks leven extra uitdagingen met zich mee. Extra ondersteuning kan dan fijn zijn. Ik help je kind graag verder bij het ontwikkelen van vaardigheden die zelfstandiger maken op school en in het dagelijks leven.

Voor wie?
Dit is er voor alle kinderen en jongeren tussen de 6 en 14 jaar oud met een ontwikkelings-, of gedragsstoornis, zoals een stoornis  binnen het autistisch spectrum, ADHD, ontwikkelingsachterstand of met een beperking en extra ondersteuning kunnen gebruiken bij het leren of het zelfredzamer/vaardiger worden op school.

Hoe?
Structuur, veiligheid en duidelijkheid vormen de basis bij de ondersteuning.
De uitdagingen worden in kaart gebracht, maar ook of er een goede balans is voor je kind tussen in- en ontspannende momenten.
Er wordt een plan van aanpak gemaakt met een duidelijk stappenplan. Een doel wordt uitgewerkt in kleine haalbare stapjes.
Bij het maken van dit plan wordt er rekening gehouden met de structuur die er al is. Dit gaat in overleg met jou, je kind en eventueel school.
Ik kijk samen met je kind welke prikkels op school en bij het huiswerk kunnen worden verminderd.
Mocht de vraag van je kind in het leren liggen dan onderzoek ik met je kind of de gebruikte leerstrategie voor je kind werkt, waar nodig leert je kind met andere leerstrategieën werken. Ik kijk altijd kritisch of een andere leerstrategie genoeg oplevert ten opzichte van de stress die de verandering kan geven voor je kind.

Hoeveel keer?
Een kennismakingsgesprek, 6 begeleidingsmomenten en een follow up gesprek.
Waar?
Bij voorkeur vanuit het huis van het kind of de jongere.
Pgb mogelijkheden
Als je kind een persoonsgebonden budget heeft dan kun je deze ondersteuning van hieruit bekostigen als dit vanuit de indicatie ‘Begeleiding individueel’ is toegekend.

Een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek of meer informatie? Dit kan via het contactformulier

KENNISMAKINGSGESPREK

Ja, ik wil graag een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.

DSC_0005

Resultaat

Aan het einde van een coachtraject:

 Weet je kind wat hij zelf kan doen als het leren lastig gaat of als hij hier onzeker over is.
  Is duidelijk of extra ondersteuning voor je kind gewenst is vanuit bijvoorbeeld school.
Weet jij als ouder wat je voor je kind kunt betekenen op momenten dat hij/zij je hulp nodig heeft.

Reacties

  • Ik heb het idee dat we grote stappen hebben gemaakt. Doordat we konden samenwerken met school en jou konden er niet alleen thuis dingen veranderen maar ook op school. (....) zit nu goed in zijn vel en dat was voor ons het belangrijkste.
  • 'Judith nam echt de tijd voor mijn zoon. Ik vond dat we goed werden betrokken bij het traject. Samen met Judith besprak mijn zoon met ons waar wij hem mee konden helpen, erg prettig! We vinden het knap wat hij heeft bereikt en zijn trots op hem. Wij zijn tevreden! '
  • “Rustige en prettige begeleiding. Ik kon met Judith goed bespreken wat we naast de coaching nog konden doen''

METHODIEKEN

De methodieken waar onder andere mee gewerkt worden zijn afgeleid van:

TEACCH-methode
RET methode (rationeel emotieve Therapie)
NLP (neuro-linguistisch programmeren)
Option-Methode
Visuele leerstrategieën
Leren leren methode